Mercedes-Benz, LFP Bataryaları Kullanarak Üretim Maliyetini Düşürmeyi Hedefliyor
Elektrikli araç pazarında rekabet artarken, otomobil üreticileri maliyetleri kısmaya ve daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmaya çalışıyor.
Mercedes-Benz de bu akıma uyum sağlayarak, yeni modellerinde LFP (lityum-demir-fosfat) bataryaları kullanmaya hazırlanıyor.
Bu piller, lityum-iyon pillere göre daha uzun ömürlü, daha güvenli ve maliyet açısından daha avantajlı olmalarıyla dikkat çekiyor.
LFP Bataryalarının Yükselişi
LFP teknolojisi, otomotiv sektöründe giderek daha fazla ilgi görüyor. Citroen, Renault, Volvo gibi markalar da yeni modellerinde LFP pillerine yöneliyor.
Mercedes-Benz de bu trende katılarak, 2025 yılında piyasaya sürülecek yeni CLA modelinde LFP bataryalarını kullanacak.
Yeni CLA modeli, Mercedes-Benz’in “Mercedes Modüler Mimari” (MMA) platformunda üretilecek ilk araç olacak.
Tam elektrikli ve hibrit seçenekleri bulunan yeni CLA, markanın lüks giriş seviyesindeki iddiasını ortaya koyacak.
LFP bataryalı modellerde 58 kWh’a kadar batarya kapasitesine sahip olacakken, üst sınıf modellerde 85 kWh kapasiteli bataryalar kullanılacak.
MMA platformu sadece CLA’da değil, gelecekteki diğer Mercedes modellerinde de kullanılacak.
272 beygir gücünde, arkadan itişli bir station wagon ve iki SUV modeli de MMA platformunda üretilecek.
Mercedes-Benz, yeni platform ve LFP batarya teknolojisiyle 740 km’ye kadar menzil ve %50 şarj olma imkanı sunmayı hedefliyor.